Biblioteka Analiz opublikowała artykuł na temat stworzonej przez Literacką aplikacji BookScout.ai przy okazji premiery systemu.
Dwutygodnik „Biblioteka Analiz” to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, a jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku. Poniżej cytujemy kilka zdań z artykułu a TUTAJ odsyłamy do jego pełnej treści.
„Szansą dla rynku wydawniczego może stać się wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu optymalizacji czasu i kosztów związanych z wprowadzeniem nowego tytułu na rynek i sprzedażą książek.
Nadchodzące lata to czas sztucznej inteligencji. Mówią o tym zarówno badania trendów, jak i przykłady docierające z zagranicy. PARP raportuje, że do 2025 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do przeszło 190 mld dolarów przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 36 proc., a rozwiązania na niej oparte wdroży aż 97 proc. największych międzynarodowych firm.
Na świecie funkcjonują już narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które służą zarówno wydawcom, jak i autorom.
Zaledwie 10 języków na świecie ma więcej niż 100 milionów użytkowników. Język polski jest na 30. miejscu tej klasyfikacji (0,61 proc. populacji świata) i dlatego pozostaje poza głównym nurtem badań międzynarodowych w kontekście jego przetwarzania przez sztuczną inteligencję. Dlatego tak ważne jest tworzenie algorytmów wyspecjalizowanych konkretnie dla języka polskiego, szczególnie że w najbliższych latach to sztuczna inteligencja będzie w znacznej mierze wpływać na przewagę rynkową firm.
Sztuczna inteligencja wkracza we wszystkie dziedziny życia. Dlatego niezależnie od tego, co się o niej sądzi, trzeba pogodzić się z trendami i za nimi podążać, by uzyskiwać przewagę rynkową”
Przeczytaj artykuł >> KLIK