plenLiteracka Sp. z o.o.    |   Olsztyn, ul. Trylińskiego 16 (budynek B3)
+48 883 00 88 22

O spółce

Są tacy, którzy daliby sobie głowę uciąć, że umieszczenie w jednym biurze umysłów ścisłych i humanistycznych na pewno skończy się katastrofą. My wierzymy, że przeciwieństwa się przyciągają, kontrasty inspirują, a w różne punkty widzenia to najprostsza droga do sukcesu. Przekonujemy się o tym od blisko 5 lat, każdego dnia łącząc pasję z biznesem.

11

Małgorzata Sieniewicz

CEO, CO-FOUNDER

Absolwentka filologii polskiej i prawa; w 2011 r. – po latach pracy w mediach, wydawnictwach i organizacji imprez masowych, w tym międzynarodowych festiwali, założyła własną działalność w branży księgarskiej i e-commerce. Ma na koncie koordynację kilkunastu projektów finansowanych z Unii Europejskiej. Za działalność na rzecz promocji czytelnictwa nominowana do tytułu Olsztynianina Roku, Stypendystka Ministra Kultury. Zarządza księgarnią internetową pocztaksiazkowa.pl (książki na prezent).

Kontakt: m.sieniewicz@literacka.com.pl
11

dr Krzysztof Sopyła

Specjalista ds. sieci neuronowych

Naukowiec w dziedzinie machine learning oraz data science, programista, adiunkt na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim na Wydziale Matematyki i Informatyki. Posiada wieloletnie doświadczenie związane z przetwarzaniem na GPU (CUDA), algorytmami klasyfikacji i rozpoznawaniem wzorców z wykorzystaniem SVM oraz Sieci Neuronowych. doktorat obroniony w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie.

11

Urszula Witkowska

COO, CO-FOUNDER

Posiada wieloletnie doświadczenie w firmach zajmujących się handlem książkami; specjalistka ds. Public i Media Relations oraz polityki wydawniczej i rynku księgarskiego, certyfikowany redaktor stron www, recenzentka, blogerka, dziennikarka, autorka książki dla dzieci. Wdrażała m.in. platformę sprzedażową e-commerce czytay.pl oraz program lojalnościowy dla jednej z ogólnopolskich sieci księgarskich. Posiada szerokie kontakty w branży księgarsko-wydawniczej dzięki długoletniej pracy na stanowisku kierowniczym w PHD Książnica Polska Sp. z o. 

Kontakt: u.witkowska@literacka.com.pl
11

Natalia Łys-Śliwa

PR Manager

Przez lata zajmowała się organizacją dużych eventów branżowych, konferencji, kongresów. Specjalistka do spraw PR i Social Media. Odpowiedzialna za kontakt z klientami oraz działania sprzedażowe.

Kontakt: n.sliwa@literacka.com.pl
11

Dominik Łuszczyński

Brand Manager

Autor horrorów i książek dla dzieci. Pasjonat malarstwa oraz współczesnego ilustratorstwa. Fan ciężkich brzmień, kolekcjoner muzyki na analogowych nośnikach. Podróżnik, wędrowiec, fotoamator. Obecnie mieszka w Olsztynie.

11

dr Elżbieta Sobczak

Członek zespołu badawczego

Dr filologii polskiej, ponadto absolwentka studiów latynoamerykańskich i Studiów Polityki Wydawniczej i Księgarstwa. Wykłada edytorstwo na Uniwersytecie Kardynała S. Wyszyńskiego w Warszawie, gdzie kieruje także wydawnictwem naukowym, wcześniej pracowała jako tłumaczka z j. hiszpańskiego. Doświadczenie zawodowe zdobyła w wielu wydawnictwach w Polsce.

11

Bartłomiej Filipek

Założył 2 firmy technologiczne, Mudita.com i OpenBooks.com, odpowiadając za budowanie organizacji na wczesnym etapie i rozwój biznesu. Wcześniej był odpowiedzialny za komunikację globalnych marek konsumenckich w Polsce w imieniu czołowych międzynarodowych i lokalnych agencji public relations. Przez 4 lata był także szefem marketingu FrannklynCovey CEE. Zajmuje się komunikacją marketingową i rozwojem biznesu od ponad 20 lat.

11

dr Marek Maruszczak

Kierownik prac B+R

Językoznawca i medioznawca, projektant gier i grywalizacji z wieloletnim doświadczeniem zawodowym oraz naukowym. Prezes zarządu Spółek Slavic Monsters Sp. z o. o., GeoGames Sp. z o. o., Mooneaters SA. oraz Fundacji To My. W ramach działalności fundacji propaguje edukację kulturową poprzez gry oraz grywalizację. Twórca geolokalizacyjnych, mobilnych gier kulturowych dla firm i instytucji w USA, Polsce, Włoszech, Portugalii, Bułgarii oraz Hiszpanii. Autor gier webowych z serii Planeta Zapomnianych Książek promujących czytelnictwo oraz serii szkoleń i warsztatów z zakresu projektowania gier i grywalizacji. Pomysłodawca gry geolokalizacyjnej Slavic Monsters opartej na mitologii słowiańskiej.

11

Marek Melzacki

Programista

Programista Python i wielki miłośnik rozwiązań z zakresu NLP. Na co dzień przede wszystkim zajmuje się data science i optymalizacjami oraz tworzy aplikacje webowe i REST-owe. W swojej pracy używa różnorodnych narzędzi. Prywatnie świetny tancerz i pasjonat podróżowania.

11

Radosław Karczewski

Front-end Developer

Programista aplikacji opartych na WebView (typescript, angular, sass). Wcześniej pracował w Zeto Software. W 2016 brał udział w realizacji projektu Globe of Things – nowoczesny system nadzoru i zarządzania przemysłem mediów tradycyjnych. Programował m.in.: autorski system telemetryczny GlobeOMS.

11

Sebastian Jankowski

Data Scientist oraz programista Python

Z wykształcenia matematyk, absolwent studiów podyplomowych „Głębokie Sieci Neuronowe – Zastosowania w Mediach Cyfrowych”. Zainteresowany szeroko pojętym deep learning i NLP. Prywatnie miłośnik Formuły 1.

11

Dr Inż. Przemysław Górecki

Członek zespołu badawczego

Absolwent Politechniki Gdańskiej. Doktorat obronił we Włoszech, specjalizacja: systemy inteligentne. Adiunkt w Katedrze Metod Matematycznych Informatyki na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego. Analityk, projektant i programista z kilkunastoletnim stażem. Wiedzę z zakresu uczenia maszynowego nabył podczas doktoratu w Włoszech. Kierownik grantu „Wyszukiwanie Obrazów w oparciu o słowniki wizualne”, autor licznych publikacji naukowych z dziedziny przetwarzania obrazów oraz uczenia maszynowego.

11

Zbigniew Łapiński

IT Architect

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy z technologiami informatycznymi: zarządzanie projektami teleinformatycznymi, bazy danych SQL, hurtownie danych, systemy analityczne i raportowe, programowanie, sieci komputerowe, badania operacyjne, statystyka i ekonometria. Z sukcesem prowadził/brał udział w wielu projektach tworzenia, wdrażania czy integracji systemów teleinformatycznych.