plenLiteracka Sp. z o.o.    |   Olsztyn, ul. Lanca 2/5
+48 883 00 88 22

O projekcie: Polskie Mosty Technologiczne – Chiny

Literacka Sp. z o.o. jest realizatorem projektu w ramach Polskich Mostów Technologicznych / Działania POIR.03.03.00. Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw, Poddziałanie POIR.03.03.01 / na który otrzymała grant w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Literacka Sp. z o.o. jest startupem technologicznym założonym w 2016 roku przez specjalistów z branży księgarsko-wydawniczej, promocyjno-eventowej oraz IT.

Z miłości do książek i podróżowania powstała pierwszą na świecie platforma internetowa PlotOnSpot.com (później Story-Planet.com), która przenosi świat fabuł literackich i filmowych ze sfery wyobraźni w realną przestrzeń na mapie. To portal społecznościowo zasilany w ciekawostki na temat ulubionych książek, filmów, seriali i gier – w połączeniu z konkretną lokalizacją. Aktualnie dostępny w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej, w tym jako aplikacja mobilna (Android, iOS).

Naszym celem jest stać się w perspektywie dwóch lat najbardziej rozpoznawalnym portalem storytelling na świecie, inspirującym do:
• turystyki śladami książek i filmów,
• szukania ciekawostek o ulubionych książkach, filmach, bohaterach,
• tworzenia interesujących treści przez fanów literatury, kina i podróży.


Portal będzie wyposażony w zaawansowany system rekomendacyjny – 1 lipca 2018, w ramach dotacji B+R rozpoczęliśmy tworzenie Automatycznego recenzenta dla utworów fabularnych w jęz. polskim i angielskim – w celu stworzenia oprogramowania AI-inteligentnego systemu rekomendacji książek, opartego na technikach uczenia głębokiego i przetwarzania języka naturalnego.
Wsparcie w ramach Polskich Mostów Technologicznych umożliwi rozeznanie, przygotowanie portalu oraz testowe, a następnie komercyjne wdrożenie systemu w wersji chińskojęzycznej.

Literacka Sp. z o.o. opiera swój model biznesowy na synergii dwóch rynków: książki i turystyki.

Dlaczego Chiny?
Chiny jako jeden z rynków docelowych wybraliśmy nie tylko ze względu na potencjał gospodarczy, ale także ze względu na odbiorcę docelowego, jakim jest osoba zarówno interesująca się książkami i filmami jak i podróżująca.
Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost klasy średniej i wyższej, która stanowi 1/3 całej populacji Chin oraz iż w 57% podróżującymi międzynarodowo Chińczykami to kobiety które również są głównymi odbiorcami e-booków pozwala zakładać iż są to potencjalni użytkowników PLOTonSPOT.com – na bieżąco używają mediów społeczn., robią zakupy online i podróżują. Dobrą prognozą jest też wzrost ludzi ze średnim i wyższym wykształceniem, którzy częściej podróżują, czytają książki i mają większy kontakt z kulturą. Rosnąca klasa średnia wraz z dorastającą generacją Y jest najliczniejszym użytkownikiem mediów społecznościowych, konsumentem ecommerce oraz usług turystycznych. To świadczy na korzyść PLonS, którego głównym targetem jest rosnąca, dorastająca i podatna na nowości klasa średnia i millenialsi.