plenLiteracka Sp. z o.o.    |   Olsztyn, ul. Trylińskiego 16 (budynek B3)
+48 883 00 88 22

Plot On Spot

Plot on Spot* to nieoczywisty sposób na podróżowanie i odkrywanie filmów i książek związanych z danym miejscem.
Portal powstał z myślą o tych, którzy lubią podróżować i nie ma znaczenia, czy to dalekie wojaże, czy miejsca oddalone od domu 30 km. Liczy się jedno: przygoda i to podniecenie towarzyszące odkrywaniu czegoś nowego.
To jednocześnie portal dla tych, którzy zapadają się w ukochane fabuły – zaczytują w książkach, cytatami z filmów rzucają jak z rękawa, a seriale na Netflixie oglądają w dniu premiery!

To miejsce dla pasjonatów opowieści i podróży – pierwsza na świecie interaktywna literacko-filmowa mapa świata!

  • Literacka Sp. z o.o. otrzymała wsparcie Funduszy Unijnych i rozpoczęła realizację projektu „Wdrożenie modelu biznesowego oraz wprowadzenie innowacyjnej platformy PLOT ON SPOT na rynek krajowy i zagraniczny”. / maj 2016

LITERACKA SP. Z O.O., Projekt: „Wdrożenie modelu biznesowego oraz wprowadzenie innowacyjnej platformy PLOT ON SPOT na rynek krajowy i zagraniczny” dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działanie 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałanie 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej, wartość dofinansowania: 776 177,50 PLN

* w wyniku postępu prac oraz rozwoju koncepcji portalu, Plot On Spot został przemianowany na Story Planet

Polskie Mosty Technologiczne – USA (czas realizacji: 12.12.0218-12.09.2019)

Literacka Sp. z o.o. opiera swój model biznesowy na synergii dwóch rynków: książki i turystyki.

Z miłości do książek i podróżowania powstała pierwszą na świecie platforma internetowa PlotOnSpot.com (później Story-Planet.com), która przenosi świat fabuł literackich i filmowych ze sfery wyobraźni w realną przestrzeń na mapie. To portal społecznościowo zasilany w ciekawostki na temat ulubionych książek, filmów, seriali i gier – w połączeniu z konkretną lokalizacją. Aktualnie dostępny również jako aplikacja mobilna (Android, iOS).

Literacka Sp. z o.o. jest startupem technologicznym założonym w 2016 roku przez specjalistów z branży księgarsko-wydawniczej, promocyjno-eventowej oraz IT.

Literacka Sp. z o.o. jest realizatorem projektu w ramach Polskich Mostów Technologicznych / Działania POIR.03.03.00. Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw, Poddziałanie POIR.03.03.01 / na który otrzymała grant w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Naszym celem jest stać się w perspektywie dwóch lat najbardziej rozpoznawalnym portalem storytelling na świecie, inspirującym do:
• turystyki śladami książek i filmów,
• szukania ciekawostek o ulubionych książkach, filmach, bohaterach,
• tworzenia interesujących treści przez fanów literatury, kina i podróży.

Portal będzie wyposażony w zaawansowany system rekomendacyjny – 1 lipca 2018, w ramach dotacji B+R rozpoczęliśmy tworzenie Automatycznego recenzenta dla utworów fabularnych w jęz. polskim i angielskim – w celu stworzenia oprogramowania AI-inteligentnego systemu rekomendacji książek, opartego na technikach uczenia głębokiego i przetwarzania języka naturalnego.

Wsparcie w ramach Polskich Mostów Technologicznych umożliwi rozeznanie, przygotowanie portalu oraz testowe, a następnie komercyjne wdrożenie systemu w wersji anglojęzycznej.

Polskie Mosty Technologiczne – Chiny (czas realizacji: 28.12.2018-13.04.2020)

Literacka Sp. z o.o. jest realizatorem projektu w ramach Polskich Mostów Technologicznych / Działania POIR.03.03.00. Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw, Poddziałanie POIR.03.03.01 / na który otrzymała grant w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Literacka Sp. z o.o. jest startupem technologicznym założonym w 2016 roku przez specjalistów z branży księgarsko-wydawniczej, promocyjno-eventowej oraz IT.

Z miłości do książek i podróżowania powstała pierwszą na świecie platforma internetowa PlotOnSpot.com (później Story-Planet.com), która przenosi świat fabuł literackich i filmowych ze sfery wyobraźni w realną przestrzeń na mapie. To portal społecznościowo zasilany w ciekawostki na temat ulubionych książek, filmów, seriali i gier – w połączeniu z konkretną lokalizacją. Aktualnie dostępny w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej, w tym jako aplikacja mobilna (Android, iOS).

Naszym celem jest stać się w perspektywie dwóch lat najbardziej rozpoznawalnym portalem storytelling na świecie, inspirującym do:
• turystyki śladami książek i filmów,
• szukania ciekawostek o ulubionych książkach, filmach, bohaterach,
• tworzenia interesujących treści przez fanów literatury, kina i podróży.

Portal będzie wyposażony w zaawansowany system rekomendacyjny – 1 lipca 2018, w ramach dotacji B+R rozpoczęliśmy tworzenie Automatycznego recenzenta dla utworów fabularnych w jęz. polskim i angielskim – w celu stworzenia oprogramowania AI-inteligentnego systemu rekomendacji książek, opartego na technikach uczenia głębokiego i przetwarzania języka naturalnego.

Wsparcie w ramach Polskich Mostów Technologicznych umożliwi rozeznanie, przygotowanie portalu oraz testowe, a następnie komercyjne wdrożenie systemu w wersji chińskojęzycznej.

Literacka Sp. z o.o. opiera swój model biznesowy na synergii dwóch rynków: książki i turystyki.

Dlaczego Chiny?

Chiny jako jeden z rynków docelowych wybraliśmy nie tylko ze względu na potencjał gospodarczy, ale także ze względu na odbiorcę docelowego, jakim jest osoba zarówno interesująca się książkami i filmami jak i podróżująca.

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost klasy średniej i wyższej, która stanowi 1/3 całej populacji Chin oraz iż w 57% podróżującymi międzynarodowo Chińczykami to kobiety które również są głównymi odbiorcami e-booków pozwala zakładać iż są to potencjalni użytkowników PLOTonSPOT.com – na bieżąco używają mediów społeczn., robią zakupy online i podróżują. Dobrą prognozą jest też wzrost ludzi ze średnim i wyższym wykształceniem, którzy częściej podróżują, czytają książki i mają większy kontakt z kulturą. Rosnąca klasa średnia wraz z dorastającą generacją Y jest najliczniejszym użytkownikiem mediów społecznościowych, konsumentem ecommerce oraz usług turystycznych. To świadczy na korzyść PLonS, którego głównym targetem jest rosnąca, dorastająca i podatna na nowości klasa średnia i millenialsi.